مشخصات فنی و ویژگی های گوشی آیفون 12 اپل

بررسی ها در مورد آیفون 12 اپل نشان می دهد که تغییراتی از نظر طراحی و همچنین برخی از امکانات در این مدل نسبت به مدل قبلی یعنی آیفون 11 اپل مشاهده می شود که به زیباتر شدن و البته کارایی بالاتر این گوشی کمک نموده است.

هر چند گوشی های اپل به عنوان محصولات لاکچری شناخته می شوند اما امکاناتی که بر روی آن ها قرار داده می شود چه از نظر امنیتی و چه از نظر کارایی و ساختاری می تواند ارزش خرید این محصولات را بالا ببرد.

 

بررسی طراحی ظاهری و بدنه آیفون 12 اپل

آیفون 12 اپل

شرکت اپل برای آیفون 12 از بدنه شیشه ای در پشت و جلو در کنار فریم الومینیومی استفاده کرده است.

همکاری جدید و تازه اپل در ساخت محافظ نمایشگر و قاب پشتی با شرکت گوریلا گلس باعث شده است تا شاهد استفاده از محافظ سرامیکی شیلد در این گوشی باشیم که به گفته خود اپل تا 4 برابر مقاوم تر از دیگر محافظ های نمایشگر های تلفن های همراه هوشمند است.

در قاب پشتی دو لنز مجزا برای دوربین با قدرت 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که کمی با طراحی آیفون 11 متفاوت است اما همچنان شاهد طراحی با کیفیت در این قسمت از سوی اپل هستیم.

برای آیفون 12 نیز از پوشش ضد خش و پوشش آلفوبیک برای کاهش بازتاب نور و جلوگیری از ماندگاری اثر انگشت استفاده شده است.

با مواد اولیه ای که در ساخت این مدل به کار رفته است، وزن آن تا 164 گرم کاهش پیدا کرده است که برای یک گوشی هوشمند عدد بسیار قابل توجهی است که می تواند به کاربران کمک کند تا ساعت ها بدون احساس خستگی و درد در دستان خود به راحتی با این گوشی برای انجام شخصی و کار های روزانه خود کار کنند.

علاوه بر این از نظر مقاومت نیز این گوشی دارای گواهی مقاومت IP68 است و این یعنی می تواند تا عمق 6 متری برای 30 دقیقه سالم بماند بدون اینکه کوچکترین خطری سلامت و کارایی گوشی را تهدید نماید.

 

بررسی نمایشگر

آیفون 12 اپل

طبق بررسی های ما در نمایندگی اپل آیفون 12 اپل که به نام نسخه معمولی این سری شناخته می شود، از نمایشگر با کیفیت Super Retina XDR OLED پشتیبانی می کند که می تواند تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد و البته لذت کاربری بی نظیری برای شما به ارمغان آورد.

این نمایشگر 6.1 اینچی که تقریباً 86 درصد از حجم بدنه به نمایشگر را فرگرفته است با رزولوشون 1170 در 2532 پیکسلی می تواند تصاویر جذابی به صورت زنده و طبیعی در اختیار شما بگذارد و در استفاده های طولانی مدت به هیچ عنوان چشم شما احساس خستگی نخواهد کرد.

نسخه معمولی آیفون 12 از یک سیم کارت پشتیبانی می کند که نکته جذاب در مورد آن را می توان پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت تلفن همراه یعنی 5G دانست.

اینترنت 5G سرعت بالاتری در دانلود و آپلود فایل ها و تصاویر در محیط اینترنت دارد.

پشتیبانی از نرخ نوسان سازی 60 هرتز و همچنین پشتیبانی از فضای گسترده رنگی از دیگر امکانات نمایشگر این گوشی هستند.

بررسی مشخصات عمومی

طبق نظر کارشناسان ما در نمایندگی آیفون اپل برای گوشی آیفون 12 اپل از پردازنده 6 هسته ای 5 نانومتری A14 Bionic استفاده کرده است که می تواند در سریع ترین زمان ممکن پردازش های مختلف برای برنامه های همزمان را انجام دهد.

این پردازنده با 4 گیگ رم همراه شده است تا شاهد افزایش قدرت این گوشی برای اجرای برنامه های به روز و جدید و بازی های مختلف به صورت همزمان باشیم و این یعنی سرعت بالاتر در اجرای دستورالعمل های روی گوشی را شاهد خواهیم بود.

سیستم عاملی که در زمان عرضه بر روی این گوشی قرار داده شده است ios 14 می باشد که می توانید در آینده آن را ارتقاء دهید.

پردازنده گرافیکی 4 هسته ای اپل که بر روی این مدل قرار گرفته است به بالا رفتن قدرت دستگاه در اجرای برنامه های مختلف و سرعت خروجی گرفتن از آن ها بسیار کمک می کند.

آیفون 12 اپل به نام نسخه معمولی این سری از آیفون های اپل در کانفیگ های مختلفی از نظر حافظه داخلی به بازار ارائه شده است و کاربران می توانند از بین حافظه 128، 256 یا 512 گیگابایتی یکی را متناسب با نیاز خود خریداری نمایند.

 

بررسی دوربین و دیگر امکانات آیفون 12 اپل

آیفون 12 اپل

برای گوشی آیفون 12 اپل همانطور که گفته شد از دو لنز مجزای 12 مکاپیکسلی در قاب پشتی استفاده شده است.

برای دوربین جلو نیز از قاب 12 مگاپیکسلی استفاده شده است تا از این طریق بتوان به راحتی تصاویر با کیفیتی را برای حضور در فضای مجازی یا ارتباطات اینترنتی ثبت نمود.

از جمله حسگر های آیفون 12 اپل می توان به Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج اشاره نمود.

یکی دیگر از امکانات مهم این گوشی استفاده از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی است که از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می کند.

البته همانطور که می دانید اپل در این مدل به دلیل حفاظت از محیط زیست، شارژر و هندزفری را حذف نموده است و به صورت لوازم جانبی باید جداگانه خریداری شوند.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *