تاریخچه شرکت اپل ; بررسی محصولات و استراتژی های شرکت

تاریخچه شرکت اپل پر است از پستی و بلندی هایی که به خوبی تلاش های این شرکت و موسسان آن را برای اعتباری که امروزه به دست آورده اند نشان می دهد.

شاید خلاقیت، نو بودن و توجه به مشتریان را بتوان مهم ترین اصولی بدانیم که امروزه باعث محبوبیت بیشتر اپل شده اند.

ما در این مطلب در نمایندگی آیفون اپل تاریخچه شرکت اپل و محصولات آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

تاریخچه شرکت اپل

تاریخچه شرکت اپل

در تاریخچه شرکت اپل در ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل در سال 1976 در شهر کوپرتینو و به وسیله سه جوان تاسیس شد.

استیو جابز و استیو وزنیاک از سال 1971 با یکدیگر آشنایی قبلی داشتند و در همان سالها با یکدیگر مشغول کسب و کار بودند. جابز و وزنیاک تنها با 100 دلار دستگاهی تولید کرده بودند که قادر بود تماس تلفنی از راه دور را برقرار کند و این اولین گام اپل برای رشد در بازار و شناخته شدن بود.

در سال 1975 جابز و دوستش وزنیاک توانستند کیت کامپیوترشخصی Altair 8800 را بسازند و با ساخت این کیت تصمیم گرفتند که شرکت تولید کامپیوتر تاسیس کنند و سرانجام در اول آوریل سال 1976 شرکت « اپل Apple» را تاسیس کردند.

این شرکت که ابتدا در یک گاراژ تاسیس شده بود توانست گام های بلندی را پس از آن در عرصه تولید کامپیوتر های خانگی بردارد.

وزنیاک هر یک از کامپیوترهای طراحی شده خود را با دستانش می ساخت و آنها را دقیقا به قیمت قطعاتی که در آنها استفاده می کرد، می فروخت. او در هر یک از کامپیوترهای نسل اول اپل، 50 قطعه استفاده می کرد و آنها را با قیمت تمام شده قطعات به فروش می رساند اما جابز در اندیشه ای بزرگ بود و رویایی بزرگتر را در سر می پروراند.

در تاریخچه شرکت اپل جابز با فروشگاه بایت معامله ای ترتیب داد تا هر 50 قطعه به کار رفته در کامپیوتر نسل اول اپل را یکجا برای او فراهم کنند. قیمت قطعات روی هم 500 دلار می شد و قیمت فروش کامپیوتر را 666.6 دلار تعیین کرد.

وزنیاک از خرید قطعات به قیمت ارزان تر از قبل شاد بود اما از فلسفه ی انتخاب قیمت فروش کامپیوترها خبر نداشت. درواقع پشت همین هوشمندی استیو، افسانه ای بزرگ برای اپل نهفته بود.

 

استراتژی تمایز مهم ترین فاکتور در پیشرفت اپل

تاریخچه شرکت اپل

اگر کمی با بازاریابی و مباحث مربوط به آن آشنایی داشته باشید می دانید که استراتژی تمایز جز سخت ترین استراتژی هایی است که می توان برای یک کسب و کار در نظر گرفت.

این استراتژی در واقع به شما می گوید که باید در همه زمینه ها نسبت به رقبای کنونی بازار و آینده بتوانید تفاوت هایی را ایجاد نمایید.

به همین دلیل در تاریخچه شرکت اپل جابز و دوستش تصمیم گرفتند که از این استراتژی در ساخت محصولات خود استفاده نمایند و همین کار و البته پشتکار آن ها برای رسیدن به اهدافی که در سر داشتند باعث شد تا امروزه کسی از خود نپرسد چرا باید برای خرید محصولات اپل که گاهاً امکانات کمتری از دیگر برند ها دارند باید هزینه های به مراتب بالاتری را بپردازیم؟

آن ها این استراتژی را در تولید و همچنین فروش خود در نظر گرفته و به همین دلیل توانستند به خوبی جایگاه بزرگی را در میان بازار های جهانی به دست آورند.

 

داستان لوگو اپل

لوگو اپل

ابتدا لوگوی اپل در تاریخچه شرکت اپل، طرحی بود برگرفته از داستان ایزاک نیوتون ، که زیر درخت سیب نشسته است. اما بعدها طرح دیگر که یک سیب رنگی گاز زده بود عوض شد.در سال 1998 لوگوی معروف اپل بصورت تک رنگ درآمد و از حالت رنگین کمانی خارج شد ، اکنون نماد اپل از جمله نمادهای برجسته و مطرح دنیای تکنولوژی است.

 

محصولات اپل

محصولات اپل

در ذکر تاریخچه اپل باید به محصولات این شرکت نیز اشاره ای داشته باشیم.

اکنون شما به عنوان استفاده کننده و طرفدار اپل شاید فقط از گوشی های هوشمند و تبلت یا لپ تاپ این شرکت استفاده می کنید اما گستردگی محصولات این برند محبوب بسیار زیاد می باشد.

اپل به عنوان یکی از بزرگترین برند های تجاری دنیا که در سال 2011 توانست عنوان باارزش ترین شرکت در طول تاریخ را با سرمایه ی 621 میلیارد دلار به دست آورد علاوه بر بازار پر رونق گوشی های هوشمند در زمینه های دیگر از جمله تولید انواع مدل های مختلف آی پد، مک بوک، آی پاد، ساعت های هوشمند یا اپل واچ، تجهیزات کامپیوتری، آل این وان ها و … نیز فعالیت می کند و به صورت مستقیم در این بازار ها حضور دارد.

در ساختار محصولات اپل شاهد استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها هستیم که البته با پشتیبانی بسیار عالی به سطح بسیار بی نظیری رسیده اند تا مشتریان هیچ دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

امروزه در میان پرفروش ترین و البته با کیفیت ترین محصولات در این زمینه ها می توانید در میان برند های برتر نام اپل را مشاهده نمایید که همگی نشئت گرفته از مشتری مداری و درک درست این شرکت از نیاز ها و خواسته های مشتریان برای آینده می باشد.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *