بررسی مشخصات فنی و قیمت ipad air 2020

چند ماهی است که محصول جدید اپل یعنی iPad Air 2020 وارد بازار شده است و به همین دلیل قصد داریم مشخصات فنی و ارزش خرید این محصول را در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

این مدل از آی پد های اپل با نام iPad Air 4th generation نیز شناخته می شود و در 15 سپتامبر توسط این برند معرفی و در اکتبر 2020 وارد بازار های جهانی شد.

در صورتی که قصد دارید اطلاعاتی از جدیدترین گوشی های اپل مانند آیفون 12 پرو مکس به دست آورید، حتما نمایندگی آیفون را دنبال کنید

بررسی وزن و ابعاد

این مدل از آیپد های اپل در دو کانفیگ مختلف که از وای فای و اینترنت سیم کارت پشتیبانی می کند وارد بازار شده است و به همین دلیل شاهد تفاوت وزن نیز در آن ها هستیم.

با توجه به ابعاد مناسبی که از نظر طراحی و ساختار برای این آیپد در نظر گرفته شده است می توان گفت همه اصول ارگونومیک در ساخت آن رعایت شده است و این یعنی کاربران پس از استفاده طولانی مدت هم به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهند کرد.

برای مدلی که از وای فای پشتیبانی می کند، شاهد وزن 458 گرمی هستیم که به میزان دو گرم کمتر از وزن مدلی است که اینترنت سیم کارت برای اتصال به اینترنت و فضای مجازی استفاده می کند.

بر روی iPad Air 2020 می توانید از یک سیم کارت که از نسل چهارم اینترنت سیم کارت یعنی 4G پشتیبانی می کند استفاده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی های ظاهری این مدل را می توان پشتیبانی از قلم اپل دانست که می تواند کاربری آن را بسیار جذاب تر و البته کاربر پسند تر نماید.

استفاده از مواد درجه یک در ساخت محصول و قاب پشتی آن باعث می شود تا سطح کیفی و مقاومت بدنه بالا برود.

بررسی نمایشگر iPad Air 2020

بررسی مشخصات فنی و قیمت ipad air 2020

برای آیپد ایر 2020 از نمایشگری به اندازه 10.9 اینچ که مناسب تبلت ها می باشد و کاربران رابطه خوبی با آن برقرار می نمایند، استفاده شده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی آیفون اپل این نمایشگر با پشتیبانی از رزولوشن  1640 در 2360 پیکسل (~264 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) می تواند کیفیت بسیار بالایی در نمایش فیلم ها و البته انجام بازی های مختلف به کاربران بدهد.

نمایشگر به کار رفته از نوع  Liquid Retina IPS LCD  لمسی خازنی بوده که از 16 میلیون رنگ برای نمایش تصاویر به صورت زنده و طبیعی پشتیبانی می کند.

استفاده از پنل IPS علاوه بر افزایش میدان دید برای کاربران به آن ها کمک می کند تا در زیر نور مستقیم خورشید نیز بتوانند به راحتی از دستگاه خود استفاده نمایند.

بر روی این نمایشگر نیز از شیشه ضد خش در کنار پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست استفاده شده است.

پردازنده و مشخصات عمومی دستگاه

پردازنده و مشخصات عمومی دستگاه

اپل همواره به عنوان یکی از برترین برند های تولید کننده لپ تاپ های مینی یا همان آیپد ها که از استراتژی تمایز برای ساهت آن ها استفاده نموده است، سعی می کند تا فناوری های نوین را در محصولات خود به کار ببرد تا آن ها از نظر سرعت و کیفیت در سطح بالایی باشند.

برای این مدل از سیستم عامل iPadOS 14 استفاده شده است  که به عنوان جدیدترین سیستم عامل برای این محصولات شناخته می شود.

برای اینکه سرعت و قدرت پردازش اطلاعات و اجرای نرم افزار های مختلف و جدیدترین بازی ها در این دستگاه بالا برود از جدیدترین پردازنده مرکزی این شرکت یعنی پردازنده پنج نانومتری A14 Bionic استفاده شده است.

این پردازنده 5 نانومتری با استفاده از 6 هسته در کنار پردازنده گرافیکی 4 هسته ای به شما کمک می کند تا بتوانید در سریع ترین زمان با قدرت بسیار بالا از اجرای نرم افزار های مختلف به خصوص نرم افزار های طراحی نهایت لذت را ببرید.

iPad Air 2020 برای اینکه بتواند همه اطلاعات شما را بر روی این دستگاه ذخیره نماید، از 64 یا 256 گیگ حافظه داخلی استفاده می کند.

البته اینکه شما نمی توانید حافظه داخلی مورد نظر را افزایش دهید شاید کمی آزار دهنده باشد و بعداً شما را مجبور به انتقال فایل ها به حافظه های اکسترنال بکند اما قطعاً سرعت بالای دستگاه در انتقال فایل ها و ذخیره نمودن آن ها این دغدغه را برای شما از بین خواهد برد.

بررسی دوربین آیپد ایر 2020

برای اینکه کاربرانی که از این مدل استفاده می کنند بتوانند تصاویر با کیفیت را ثبت نمایند، از یک لنز واید 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی دستگاه استفاده شده است.

این دوربین به لرزشگیر الکترونیکی تصویر مجهز شده است.

دوربین سلفی iPad Air 2020 نیز از لنز 7 مگاپیکسلی استفاده می کند که می توانید از آن برای ارتباط اینترنتی و دورکاری و یا حضور در فضای مجازی استفاده نمایید.

بررسی مشخصات فنی و قیمت ipad air 2020

دیگر امکانات iPad Air 2020

این محصول اپل از اسپیکر استریو استفاده می کند تا از این طریق بتواند صدا را با وضوح و کیفیت بسیار بالا به مخاطبین برساند.

علاوه بر بلوتوث داخلی و پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه شما می توانید از قابلیت های دیگر آن یعنی حسگر اثر انگشت که در بالای تبلت تعبیه شده است استفاده نمایید.

یکی دیگر از امکانات این تبلت که باید حتما در اینجا به آن اشاره کنیم، استفاده از باتری با کیفیت و شارژدهی بالا است.

آیپد ایر 2020 که در بالا بسیاری از مشخصات آن را مورد بررسی قرار دادیم، از یک باتری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض با ظرفیت 28.6 وات ساعت استفاده می کند که می تواند دغدغه های کاربران برای شارژ دهی تبلت در محیط های مختلف را از بین ببرد.

به طور کلی با توجه به اینکه محصولات اپل خاص هستند و البته امکاناتی که در این مدل قرار داده شده است می توان گفت این محصول برای رفع نیاز های شخصی و کاری شما می تواند بهترین گزینه باشد.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *