خدمات ویژه ای که مرکز ما به عنوان نمایندگی اپل در راستای تعمیرات مک بوک اپل ارائه می نماید باعث شده است تا دغدغه ی کاربران برای هزینه، کیفیت و سرعت تعمیرات این لپ تاپ های خوش ساخت و با کیفیت اپل از بین برود.

 

تعمیرات مک بوک اپل

تعمیرات مک بوک اپل

لپ تاپ های شرکت اپل که با نام مک بوک ساخته می شوند از جمله لپ تاپ های خوش ساخت و با کیفیت بازار هستند که از امکانات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری بهره مند می باشند.

مک بوک ها با توجه به ساختار سخت افزاری قوی که دارند کمتر دچار مشکل می شوند اما این لپ تاپ ها نیز مانند هر محصولی ممکن است در اثر عدم مراقبت صحیح و درست با مشکلاتی در سخت افزار و یا نرم افزار مواجه شوند.

عمده مشکلات به وجود آمده برای مک بوک ها به دلیل نوسانات برقی که متاسفانه در کشورمان بسیار زیاد می باشد یا مشکلاتی مانند آب خوردگی یا ضرب دیدگی می باشد که می تواند باعث خراب شدن قسمت یا کل دستگاه شود.

به همین دلیل و با توجه به ساختار منحصر به فردی که این محصولات نسبت به دیگر لپ تاپ ها دارند باید از افراد متخصص در زمینه تعمیرات مک بوک اپل استفاده شود تا بتوانند پس از عیب یابی کامل و صحیح، تعمیرات لپ تاپ ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

در مرکز نمایندگی اپل سعی شده است تا با خدمات متنوع و مختلفی که ارائه می شود، مشتریان بتوانند خودشان در تمامی مراحل تعمیر ناظر باشند و در جریان عملیات و هزینه های مختلف تعمیرات قرار بگیرند.

 

استفاده از دانش روز و قطعات اصلی برای تعمیرات مک بوک اپل

تعمیرات مک بوک اپل

یکی از مهم ترین خدمات ما برای تعمیرات مک بوک اپل استفاده از بهترین تیم فنی در این زمینه می باشد که باعث تمایز این مرکز نسبت به دیگر مراکز تعمیرات مک بوک ها شده است.

ما در این مرکز طی آزمون های تئوری و عملی تخصصی، میزان آشنایی تیم فنی با مک بوک های اپل و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها را سنجیده و اقدام به انتخاب بهترین تیم تعمیرکاران داخلی کشور در این زمینه نموده ایم.

برای اینکه این افراد بتوانند کار تعمیرات مک بوک اپل را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت بالا انجام دهند از ابزار و تجهیزات کاملاً به روز استفاده می شود.

تعمیرکاران در هنگام مراجعه ی مشتری و بیان مشکلات مک بوک خود، ابتدا به بررسی و عیب یابی اولیه ی محصول پرداخته و سپس با توجه به مشکلاتی که در قسمت های مختلف به وجود آمده است نسبت به تعمیر آن اقدام می نمایند.

برای حفظ کیفیت بیشتر تعمیرات مک بوک اپل، تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری این محصولات در دو بخش جداگانه انجام می شود.

در صورتی که بر اثر خرابی یکی از قسمت های سخت افزاری دستگاه دچار نقص فنی کامل یا عمده شده باشد به طوری که تعویض آن قطعه از نظر اقتصادی نسبت به تعمیر آن ارزش بالاتری داشته باشد، تعمیرکاران مرکز با هماهنگی با مشتریان اقدام به تعویض قطعه ی مورد نظر می نمایند.

تمامی قطعات و لوازم جانبی مورد استفاده در مرکز نمایندگی اپل برای تعمیرات مک بوک اپل همگی از نوع اصل و اورجینال بوده و کیفیت دستگاه را پس از تعمیر حفظ می کنند.

 

قیمت پایین تعمیرات و ارائه ی گارانتی معتبر

گارانتی

یکی از دغدغه هایی که معمولاً مشتریان در تعمیرات مک بوک با آن درگیر هستند، قیمت بالای تعمیرات و پشتیبانی از این محصولات می باشد که البته متاثر از قیمت بالای خود دستگاه است.

این قیمت بالا باعث شده است تا برخی از افراد به ناچار در هنگام خراب شدن دستگاه خود اقدام به استفاده از خدمات برخی مراکز با کیفیت پایین و استفاده از قطعات غیر اصلی نمایند تا از این راه در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

به همین دلیل ما در بهترین مرکز تعمیر مک بوک اپل سعی کرده ایم تمامی مدل های سری ایر، مک بوک پرو و … را با بهترین و مناسب ترین قیمت تعمیر نماییم.

با توجه به اعتماد و اطمینان بسیار زیاد مشتریان از خدمات این مرکز، مدیریت تصمیم گرفته است تا با ارائه ی گارانتی معتبر تعمیر به مشتریان تضمینی برای کیفیت بالای خدمات ارائه نماید.

 

برخی از خدمات مرکز در راستای تعمیرات با کیفیت مک بوک اپل

تعمیرات مک بوک اپل

تعمیر و یا تعویض شارژر مک بوک ها

تعمیر و یا تعویض آداپتور

تعمیر و  یا تعویض صفحه نمایش و برطرف مشکلات نرم افزاری مربوط به تاچ و یا بالا نیامدن و هنگ کردن آن

تعمیر برد دستگاه

تعمیر لولا و فلت مک بوک ها به عنوان رابط بین صفحه کلید و نمایشگر

تعمیر و یا تعویض کیبورد لپ تاپ

تعمیر رنگ قاب و تعویض آن در صورت لزوم

تعمیر و سرویس فن Macbook

نصب برنامه های مورد نیاز بر روی دستگاه و آپدیت کردن آن ها

ارتقاء مک بوک جهت افزایش کارایی و سرعت آن

تعویض باتری با باتری های اورجینال

تعمیر امکانات و پورت های ارتباطی

تعمیر کامل مک بوک های آب خورده یا خاموش

تعمیر هارد دیسک دستگاه

رایج­ترین تعمیرات Macbook اپل

حال وقت آن رسیده است تا با تعمیرات و مشکلات یکی از بهترین لپ تاپ­ های محبوب و قدرتمند در جهان یعنی مک بوک اپل آشنا شوید و بدانید که رایج­ترین تعمیر مک بوک اپل شامل چه مواردی هستند. انواع تعمیرات مک بوک اپل شامل موارد زیر است:

تعمیرات مک بوک اپل در رابطه با خاموش شدن ناگهانی

ابتدا بررسی کنید که آیا باتری به درستی شارژ می­شود یا خیر.

 اگر نه که باید باتری را تعویض نمایید. اما اگر مک شما حتی با صد درصد باتری سالم به طور تصادفی خاموش شود، این نشان دهنده نوع دیگری از مشکل است.

اگر خاموش شدن رخ داد، مک خود را با روشن کردن دکمه، راه اندازی مجدد کنید.

منتظر بمانید تا دوباره روشن شود و Mac OS بارگیری شود.

پس از بارگیری Mac OS، مجدداً Mac خود را راه اندازی مجدد کنید.

این عامل به MacBook شما اجازه می­دهد تا یک روش خاموش کردن کامل و سالم را انجام دهد.

اکنون کنترل کننده مدیریت سیستم خود را بازنشانی کنید.

SMC بسیاری از فرآیندهای سخت افزاری مهم مک شما را کنترل می­کند، مانند شارژ باتری، حالت­های خواب و غیره.

اگر مشکلی پیش آمد، تنظیم مجدد SMC راهی سریع برای رفع آن است.

مشکل بی کیفیت بودن دوربین مک بوک اپل

یکی از رایج­ترین تعمیرات Macbook Apple بی کیفیت بودن دوربین است که بیشتر در بین مدل­های مک بوک ایر دیده می­شود.

تصویر دوربین FaceTime نمایش بسیار ضعیف و نازکی از چهره شما را نشان می­دهد و گاهی اوقات آن‌قدر بد است که حتی ارزش استفاده از FaceTime را ندارد.

این مشکل خاص احتمالاً مربوط به سخت افزار نیست، به این معنی که دوربین مک بوک شما احتمالاً به طور معمول کار می­­کند و می­تواند سایر وظایف مربوط به دوربین را انجام دهد، اما ارزش امتحان کردن را دارد. اگر می‌توانید سایر برنامه‌های ارتباط تصویری را به خوبی اجرا کنید، مشکل از نرم‌افزار FaceTime است. در رابطه با این مشکل کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید جز اینکه به‌روزرسانی‌های معلق macOS را اعمال کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کنند یا خیر.

شارژ سریع استاندارد نیست

اپل پایه شارژ سریع 67 واتی خود را برای MacBook معرفی کرده است که 50 درصد شارژ را تنها در 30 دقیقه ارائه می­دهد. متأسفانه، آداپتور شارژ سریع همراه با پوشیدنی جدید به صورت استاندارد ارائه نمی­شود.

مدل پایه MacBook دارای یک آداپتور 30 ​​واتی به عنوان منبع تغذیه استاندارد است. با این حال، هنگام خرید لپ تاپ جدید خود با یک قیمت اضافه، می­توانید شارژر خود را به یک آداپتور شارژ سریع 35 واتی یا 67 واتی ارتقا دهید. اگر مدل رده بالای مک بوک ایر را انتخاب کنید که دارای هارد دیسک 512 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی 10 هسته­ای است.

تعمیرات مک بوک اپل در رابطه با عملکرد حرارتی

تعمیرات مک بوک اپل مربوط به مشکلات حرارتی یکی دیگر از نکات مهمی بود که در مک بوک­ ها مطرح شد، با چندین متخصص در مورد تأثیر گرمای بیش از حد لپ تاپ بر عملکرد آن، نه تنها در کارهای سنگین، بلکه در استفاده معمولی نیز اظهار نظر کردند.

کارشناسان دمای داخلی CPU را تا 108 درجه سانتی­گراد اندازه‌گیری کردند، که بسیار گرم‌تر از لپ‌تاپ‌های ارائه شده دیگر است. شما می­توانید خودتان با استفاده از برنامه­های رایگان مانند برنامه Hot iMazing دما را اندازه گیری کنید. اگر دمای داخلی بیش از مجاز بود سریعاً باید به یکی از مراکز نمایندگی مراجعه نمایید تا این مشکل را برطرف نمایند.

دستگاه­های خارجی به درستی متصل نمی­شوند

با بررسی اینکه آیا دستگاه روی رایانه‌های دیگر خوب کار می‌کند، شروع کنید تا بتوانید مشکل را به مک خود محدود کنید. در مرحله بعد، بررسی کنید که دستگاه به طور ایمن به پورت صحیح مک شما وصل شده باشد و پورت و کابل به هیچ وجه آسیب نبینند یا مسدود نشده باشند. در نهایت مک بوک و در صورت لزوم دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

صفحه مک بوک سوسو می­زند

یکی دیگر از رایج­ترین تعمیرات مک بوک اپل سوسو زدن صفحه نمایش است. به نظر می­رسد که این مسائل سوسو زدن اغلب به طور متناوب یا حتی با از دست دادن کامل وضوح  که به سرعت تکرار می­شود، کاهش می­یابد. این مشکل می­تواند ناشی از موارد مختلفی باشد. با بررسی اینکه آیا صفحه نمایش آسیب دیده است، شروع کنید. اگر صفحه نمایش خوب به نظر می­رسد و مشکلی وجود ندارد، می­توانید این مراحل را امتحان کنید تا ببینید آیا این به حل مشکل کمک می­کند یا خیر.

  • PRAM/NVRAM  را بازنشانی کنید. این گزینه اغلب در رفع مشکلات جزئی سوسو زدن موثر است.
  • به‌روزرسانی‌های macOS را که هنوز اعمال نکرده‌اید بررسی کنید و اگر می‌توانید آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.
  • آیا از Chromium یا Firefox استفاده می­کنید؟ هر دوی این برنامه­ها باعث ایجاد مشکلات سوسو زدن در مک می­شوند. اگر این برنامه ­ها را دارید، غیرفعال یا حذف کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می­شود.
  • وارد Safe Mode شوید و ببینید آیا می‌توانید برنامه دیگری را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد را جدا کنید.

مک بوک بسیار کند کار می­کند

کند کار کردن یکی دیگر از رایج­ترین تعمیرات مک بوک اپل می­باشد. بسیاری از دلایل کاهش سرعت به علت مصرف بیش از حد انرژی هم‌زمان، تمام شدن حافظه رم، یا پر شدن هارد دیسک شما به حدی است که مک بوک شما برای خواندن و نوشتن داده­ ها به طور کارآمد مشکل دارد. اگر مشکل شما این است، بهترین راه حل ارتقای مک می­باشد، اگرچه آزاد کردن فضای هارد دیسک و باز کردن تعداد کمتر تب­ها به طور هم‌زمان نیز می­تواند کمک کننده باشد. اگر مک شما به طرز عجیبی کند است و واقعاً به نظر می­رسد مشکلی وجود دارد، چند مورد برای رفع آن وجود دارد که می­توانید امتحان کنید:

  • مک خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  • به‌روزرسانی‌ها را اعمال کنید، به‌خصوص اگر مدت زیادی از به‌روزرسانی شما گذشته باشد.
  • Task manager را باز کنید و ببینید که آیا یک برنامه غیرقابل توضیح در حال اجرا است و از منابع بسیار زیادی استفاده می­کند یا خیر. ممکن است نشانه بدافزار یا مشکل دیگری باشد.
  • فایل­های دسکتاپ خود را پاک کنید.

اسکنر ویروس و Apple Diagnostics خود را اجرا کنید و ببینید آیا مشکلی پیدا می­کنند.

مشکلات بلوتوث مک بوک اپل

اگر در فعال کردن بلوتوث خود مشکل دارید، از سیستم تنظیمات برگزیده دیدن کنید تنظیمات را انتخاب کنید و بلوتوث را انتخاب کنید تا مطمئن شوید همه تنظیمات شما کار می‌کنند و می‌توانید دستگاه‌هایی را که قبلاً جفت کرده‌اید زیر نظر داشته باشید. گاهی اوقات فقط انتخاب فعال کردن بلوتوث از این منو کافی است. اگر نمی‌توانید بلوتوث را به دیگر دستگاه­ ها جفت سازی کنید، باید مطمئن شوید که Mac شما به‌روزرسانی شده است، سپس مک بوک و دستگاه بلوتوث را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر. اگر نه، ما پیشنهاد می‌کنیم به یک منطقه بازتر، دور از دستگاه‌ها بروید و دوباره امتحان کنید.

فضای ذخیره سازی خیلی سریع پر می­شود

اگر افزایش غیرعادی در فضای ذخیره سازی اشغال شده مشاهده می­کنید، ممکن است مک شما هنگام نصب، فایل­های اضافی زیادی را جمع آوری کرده باشد. در بیشتر موارد، این فایل‌های APFS و پشتیبان‌گیری از Time Machine  هستند. پیشنهاد ما این است که از داده­های مهم خود بکاپ بگیرید و مک بوک خود را بازنشانی کنید.

برنامه­ها اجرا و سیستم عامل بوت نمی­شود

این گزینه را می­توان یکی از شایع­ترین انواع تعمیرات مک بوک نامید. برای رفع این مشکل باید فضای ذخیره سازی خود را کاهش دهید. با پاک کردن برنامه ­های ناخواسته از پوشه برنامه ­ها شروع کنید. همچنین، داده­های ناخواسته را در پوشه دانلودها حذف کنید. پس از آن، سطل زباله را با کنترل روی Trash در Dock خالی کنید. برای دریافت تفکیک فضای مورد استفاده در مقایسه با فضای ارائه شده، گزینه About This Mac  را از Apple food  انتخاب کنید.

شارژ نشدن مک بوک

این گزینه یکی از اساسی­ ترین تعمیرات مک بوک اپل به حساب می­آید. که برای تعمیرات مک بوک اپل در رابطه با این موضوع پیشنهاد می­کنیم که مک بوک خود را بازنشانی کنید. تنظیم مجدد کارخانه تمام داده­ ها را از مک شما پاک می­کند و تمام تنظیمات شما را به حالت پیش فرض باز می­گرداند.

این عامل می­تواند راه حل نهایی برای رفع مشکل شارژ نشدن هوای مک بوک باشد. با این حال، قبل از انجام این کار، باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار، ویژگی Time Machine را در مک خود باز کنید و از اطلاعات خود در یک دستگاه ذخیره سازی خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

همچنین می­توانید قبل از تهیه نسخه پشتیبان با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات Tenorshare DDiG4 اطلاعات حذف شده یا از دست رفته خود را بازیابی کنید. برنامه 4DDiG  برای نیازهای بازیابی اطلاعات شما ضروری است؛ زیرا سریع، روان می­باشد. همچنین بر روی یک الگوریتم پیشرفته کار می­کند و عاری از ویروس، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم یا بدافزار است.

سخن پایانی

ممنون که تا پایان این مقاله کاربردی تحت عنوان تعمیرات مک بوک اپل همراه ما بودید. اگر این مقاله مورد پسند شما واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و در بخش دیدگاه نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

روشن نشدن مک بوک دلایل متعددی دارد. به عنوان مثال نوسانات برق، مایع خوردگی، ضربدیدگی دستگاه از عوامل اصلی روشن نشدن مک بوک است که باید توسط کارشناسان نمایندگی اپل بررسی و عیب یابی شود.

آسیب دیدن فایل های اجرایی Macintosh و یا مشکلات احتمالی برای هارد مک بوک دلایل اصلی عدم بوت شدن و بالا آمدن دستگاه است.

ابتدا شارژر را از دستگاه بلافاصله جدا کنید و اگر امکان دسترسی به باطری مک بوک را دارید در اولین اقدام باطری را خارج کنید.ترجیحا چند ساعت از دستگاه استفاده نکنید تا رطوبت آن خشک شود.