گوشی های ریفر به چه گوشی هایی می گویند ؟!

یک تصور غلط در بین کاربران کشورمان در مورد گوشی های ریفر شرکت اپل به وجود آمده است تا استقبال از این گوشی ها بسیار کمتر شود.

برند اپل همانطور که می دانید جز برترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده تلفن های همراه هوشمند است که به دلیل استفاده از استراتژی تمایز توانسته است محصولات بسیار با کیفیت و متمایزی را از نظر ساختاری و حتی برندینگ تولید نماید.

در واقع اگر بدانیم این گوشی ها صداقت شرکت اپل را نشان می دهند می توانیم به راحتی خود و دیگران را برای خرید آن ها متقاعد نماییم.

ما در این مطلب در نمایندگی آیفون اپل قصد داریم گوشی های ریفر را مورد بررسی قرار دهیم.

 

گوشی های ریفر چیست؟

گوشی های ریفر

یکی از واژه هایی که امروزه در مورد تولیدات این برند محبوب به گوش می رسد، گوشی های ریفر می باشد.

برای توضیح گوشی های ریفر در ایران باید بگوییم که این گوشی ها توسط برند اپل با نام refurbished شناخته می شوند و در کشورمان به این نام مشهور شده اند.

سوالی که در مورد گوشی های مورد نظر به وجود می آید این است که دلیل نامگذاری خاص آن ها چیست و چرا باید ریفر را بشناسیم؟

همه محصولات شرکت های بزرگ دنیا در هنگام تولید با یک درصد خطا در بخش های مختلف همراه هستند.

این درصد خطا در بخش تولید گوشی های آیفون نیز مشاهده می شود.

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های برند اپل، گارانتی معتبر و پشتیبانی کامل از محصولات خود می باشد، زمانی که مشتری پس از خرید یکی از گوشی های تولید شده اپل، متوجه ایرادات ساختاری در محصول مورد نظر شود می تواند آن را در نمایندگی های معتبر اپل با گوشی های اصلی و بدون مشکل تعویض نماید.

نمایندگی اپل، این گوشی را با ذکر خرابی ها و ایراداتی که دارد به شرکت اصلی ارجاع می دهد و شرکت اپل نیز در بخش های مختلف خود در صورت رفع خرابی، اقدام به اصلاح ساختار محصول می نماید.

با توجه به اینکه معمولاً ایرادات بسیار سطحی می باشند، به راحتی ایراد مورد نظر برطرف شده و دوباره گوشی به بازار عرضه می شود.

اما نکته ی مهم این است که بر روی این گوشی برچسب refurbished زده می شود که نشان می دهد بعد از حل مشکل دوباره به بازار عرضه شده است.

 

اپل با گوشی های ریفر صداقت خود را نشان داده است

گوشی های ریفر

یکی از مهم ترین نتایجی که از عرضه ی گوشی های ریفر می توان به آن پی برد این است که اپل به خوبی اصل صداقت در ارائه ی محصولات خود را به بازار نشان داده است.

شاید برند های کوچک تر در این موارد بعد از رفع مشکل گوشی دوباره آن را به عنوان یک محصول جدید و نو وارد بازار نمایند و در واقع هیچ مشتری نیز متوجه این عملیات نشود.

اما اپل که از روز های نخستین بر پایه ی اعتماد سازی با مشتریان بنا نهاده شده است، در این مورد به خصوص برچسب refurbished را روی گوشی ها می زند تا مشتری متوجه شود که گوشی مورد نظر پس از رفع ایرادات جزئی دوباره به بازار رقابت برگشته است.

 

آیا می توان به گوشی های ریفر آیفون اعتماد نمود؟

گوشی های ریفر

یکی از مهم ترین موضوعاتی که کاربران کشورمان با آن سروکار دارند، بحث اعتماد به گوشی های ریفر می باشد.

متاسفانه به دلیل عدم صداقتی که بسیاری از نهاد ها و شرکت ها در داخل کشور دارند، این موضوع کمی برای کاربران ایرانی نگران کنند است و آن ها به اشتباه تصور می کنند که گوشی های ریفر اپل دارای کیفیت پایین تری نسبت به مدل های اصلی هستند.

اگر کمی به صداقت شرکت اپل ایمان داشته باشیم می توانیم متوجه شویم که این شرکت برچسب ریفر را فقط برای اعتماد سازی بیشتر مشتریان نسبت به برند خود روی گوشی ها می زند و این محصولات از نظر کیفیت و کارایی همانند گوشی های اصلی هستند.

گوشی های ریفر به دلیل نقص های فنی و ایرادات جزئی که دارند به نمایندگی ها تحویل داده می شوند و پس از رفع کامل آن ایرادات دوباره به دست مشتری می رسند.

نتیجه بررسی های مختلف تیم فنی ما نشان می دهد که این گوشی ها با همان کیفیت گوشی های اصلی به بازار ارائه می شوند و هیچ تفاوتی میان آن ها با نمونه های اصلی آیفون مشاهده نمی شود.

شاید یکی از مهم ترین دلایل این باور غلط در میان کاربران کشورمان به دلیل عدم نبود نمایندگی معتبر اپل در داخل کشور به دلیل تحریم ها برگردد که باعث می شود تا مشتریان به صورت واقعی با خدمات ویژه و گارانتی معتبر اپل رو به رو نشوند.

پس اگر در جایی به برچسب گوشی های ریفر اپل برخورد نمودید بدون هیچ ترس و نگرانی برای خرید آن اقدام نمایید زیرا کیفیت و کارایی آن همانند محصول اصلی این برند می باشد و هیچ تفاوتی از نظر امکانات و ساختار در آن مشاهده نمی شود.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *