مشخصات فنی و ویژگی های آیفون اپل XR

همزمان با رونمایی از گوشی های هوشمند XS و XS MAX در سال 2018 از گوشی ارزان تر و هم رده ای یعنی آیفون اپل XR نیز رونمایی شد.

تفاوت های زیادی بین این دو سری دیده نمی شود و در نگاه اولیه ظاهری و سخت افزاری، در دوربین پشتی متوجه تفاوت هایی می شویم که در این مطلب در نمایندگی آیفون قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم..

 

مشخصات ظاهری ایفون اپل XR

آیفون اپل XR

یکی از مهم ترین تفاوت های این مدل را می توان استفاده از رنگ بندی های جذاب دانست که به مشتریانی که برایشان ظاهر و شیک بودن محصول بسیار مهم است کمک می کند تا بتوانند مطابق با سلیقه خود یکی از این رنگ ها را خریداری نمایند.

نسبت به دو مدل دیگر XR از ضخامت بیشتری برخوردار است و به دلیل همین ضخامت 8.3 میلی متری اندکی نسبت به مدل XS سنگین تر نیز شده است.

وزن آیفون XR به 1.94 گرم رسیده است در حالی که وزن XS MAX در حدود 208 گرم است.

از نظر طراحی ظاهری می توان این محصول را نیز در سطح بالایی قرار داد اما با توجه به نمایشگر کوچکتر یعنی 6.1 اینچی شاهد کاهش قیمت آن نیز نسبت به دیگر مدل ها هستیم.

علاوه بر کاهش قدرت نمایشگر از فناوری OLED به LCD شاهد استفاده از فناوری سه بعدی نیز در این نمایشگر نیستیم.

البته نمایشگر آیفون اپل XR از رزولوشن فول اچ دی بهره مند است و به شما کمک می کند تا در سطح بالایی شاهد نمایش تصاویر باشید.

البته امکانات دیگری که در این گوشی قرار داده شده اند نیز در کاهش قیمت تاثیرگذار بوده اند.

برای ساخت بدنه دستگاه از فلز آلومینیوم استفاده شده است تا مقاومت آن نسبت به مدل های هم رده ای در سطح یکسانی باشد.

البته ضریب IP67 برای این گوشی در نظر گرفته شده است که از نظر مقاومت و امنیت در سطح پایین تری قرار دارد و تا عمق یک متری آب بیش از 30 دقیقه نمی تواند دوام بیاورد.

 

مشخصات فنی آیفون اپل XR

آیفون اپل XR

پس از آیفون 5 برای اولین بار بود که در یکی از گوشی های شرکت اپل از فناوری اثر انگشت استفاده نمی شد و فقط از طریق تشخیص چهره می توان به سطوح امنیتی دستگاه وارد شد.

برای اینکه بتوانید نرم افزار های مختلف را با سرعت و قدرت بالایی روی این گوشی اجرا کنید، از پردازنده A12 bionic استفاده شده است.

این پردازنده که در ساختار خود از 6 هسته استفاده می کند، می تواند به دلیل استفاده از یک رم 3 گیگ در کنار خودش، راندمان کاری دستگاه را افزایش دهد.

برای اینکه بتوانید از قدرت کاربری دستگاه نهایت لذت را ببرید از یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای استفاده شده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی آیفون اپل به طور کلی اپل در این مدل سعی کرده است تا با استراتژی های خاصی قیمت پایین تری را در نظر بگیرد تا مشتریانی که به دنبال برخی از امکانات ویژه xs و xs max نیستند بتواند از امکانات پایه ای و مناسب این مدل استفاده نمایند.

در آیفون اپل XR خبری از حافظه داخلی 512 گیگ نیست و به جای آن کاربران می توانند با توجه به نیاز خود یکی از مدل های با حافظه 256، 128 یا 64 گیگ را خریداری نمایند.

برای اینکه شارژدهی گوشی هوشمند مورد نظر بالا برود از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 15 واتی یعنی همان 50 درصد در 30 دقیقه پشتیبانی می کند.

در این مدل نیز خبری از جک هدفون به صورت اختصاصی نیست و شما می توانید از طریق پورت مخصوص شارژ دستگاه به آهنگ یا موسیقی مورد نظر خود گوش دهید.

 

بررسی قدرت دوربین و دیگر امکانات

آیفون اپل XR

برای دوربین آیفون اپل XR از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده شده است که دارای لرزش گیر خودکار و فوکوس خودکار با تشخیص فاز می باشد.

با توجه به اینکه استفاده از گوشی های هوشمند و قابلیت دوربین جلوی آن ها در فضای مجازی و برقراری تماس اینترنتی یک امر غیر قابل انکار است، اپل برای دوربین جلوی این محصول از یک لنز 7 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

این دوربین به شما امکان می دهد تا به راحتی و با کیفیت لازم فیلم برداری یا ضبط تصاویر را انجام دهید.

آیفون اپل XR از فناوری نسل چهارم اینترنت تلفن های همراه پشتیبانی می کند و می توانید از طریق اتصال بی سیم و یا بلوتوث نسخه 5.0 به راحتی به دیگر دستگاه ها متصل شوید.

برای شارژ این گوشی از USB2.0 استفاده شده است که می تواند شارژ سریع باتری را نیز رقم بزند.

به طور کلی با توجه به امکانات و سطح قیمتی که آیفون اپل XR نسبت به مدل های XS و XS MAX دارد می توان خرید آن را کاملاً به صرفه و اقتصادی دانست.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *