تعمیر گوشی آب خورده آیفون توسط کارشناسان مجرب

هر چند سطح امنیت گوشی های اپل در مقابل آب خوردگی به خصوص در مدل های جدیدتر بالا رفته است اما این به معنای عدم نیاز به تعمیر گوشی آب خورده آیفون برای کاربران نیست.

در شرایط مختلف و بنا به دلایلی که از سطح امنیتی و کارایی گوشی عبور می کنند، ممکن است گوشی شما به دلیل آب خوردگی دچار مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شده و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد.

گوشی اپل از ساختار خاصی برخوردار هستند و به همین دلیل در تعمیر آن ها باید حتما نکات مهمی را رعایت نموده تا کمترین خسارت به قسمت های مختلف دستگاه وارد شود.

در ادامه نگاهی داریم به این موضوع که چرا باید گوشی های اپل را از شرایط آب خوردگی دور کنیم و در صورتی که این مشکل پیش آمد، چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم.

 

آیفون 6 اپل در مقابل آب خوردگی مقاوم نیست!!!

تعمیر گوشی آب خورده آیفون

درمورد مدل های جدید می توانید با اطمینان بیشتری در مورد آب خوردگی و ریختن مایعات مختلف بر روی بدنه و عدم ایجاد مشکل صحبت کنید اما به دلیل اینکه گوشی آیفون 6 از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی کند و بدنه آن در مقابل آب خوردگی مقاوم نشده است، معمولاً این مشکل را تجربه می کند.

زمانی که آب بر روی این گوشی ریخته شود، به قسمت های داخلی دستگاه نفوذ پیدا می کند و هر چه این میزان بیشتر باشد، خطر ریخته شدن آب بر روی قسمت های مهم و حیاتی دستگاه نیز بیشتر می شود.

به همین دلیل است که این گوشی در خطر بیشتری برای ریخته شدن آب بر روی قسمت های داخلی قرار دارد و زمانی که آب به این قسمت ها نفوذ کند، در عملکرد آن ها اختلال ایجاد می کند.

برای اینکه هزینه های تعمیر گوشی آب خورده آیفون را پیدا بیاورید، بهتر است خودتان چند کار مهم را ابتدا در همان منزل انجام دهید تا از صدمه دیدن قسمت های مختلف گوشی جلوگیری کنید.

البته این موضوع برای گوشی های جدید نیز که سطح امنیت بالایی برای آب خوردگی دارند و می توانند تا حدود 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری بمانند هم ممکن است پیش بیاید و بعد از این مدت زمان دچار خرابی یا نقص شوند.

پس علاوه بر گوشی آیفون 6 دیگر دستگاه های اپل نیز از این شرایط مصون نبوده و ممکن است نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات در صورت آب خوردگی بیش از حد داشته باشند.

 

کار هایی که بعد از آب خوردگی باید انجام داد

تعمیر گوشی آب خورده آیفون

برای گوشی آیفون 6 و دیگر محصولات این برند بهتر است مانند آنچه در مورد گوشی های آیفون در مقالات دیگر توضیح داده شد، باید بعد از آب خوردگی عملیاتی را انجام دهید تا هزینه های تعمیر آن ها کاهش پیدا کند.

آب خوردگی یا ریختن مایعات اگر در حجم کمتری باشد، قطعا صدمات کمترین نیز به گوشی شما وارد می کند  اقدامات شما البته در این حالت می تواند اهمیت بیشتری نیز داشته باشد.

پس در صورتی که این اتفاق افتاد در اولین فرصت، با یک پارچه که رطوبت را به خود جذب کرده و آن را پخش نکند، شروع به خشک کردن قسمت های مختلف گوشی نمایید.

در این صورت سعی کنید از پخش شدن آب  یا مایعات در قسمت های جدید جلوگیری شود.

بعد از اینکه گوشی را خشک کردید، بهتر است از طریق دکمه پاور دستگاه روشن یا خاموش بودن آن را تست کنید.

در صورتی که گوشی روشن است حتماً آن را روشن کنید و در صورتی که خاموش است به هیچ عنوان سعی در تست کردن و روشن کردن آن نداشته باشید.

در مرحله بعد گوشی را در داخل مقداری برنج برای مدت یک تا دو هفته قرار دهید تا رطوبت آن به صورت کامل جدا شود.

اگر بعد از اینکار گوشی شما روشن نشد یا دچار مشکلاتی در عملکرد خود شده بود، باید آن را به یک مرکز معتبر و مطمئن در این زمینه ببرید زیرا کسی که برای بار اول گوشی اپل شما را باز می کند، تاثیر زیادی در سرنوشت آن در آینده خواهد داشت.

 

تعمیر گوشی آب خورده آیفون

تعمیر گوشی آب خورده آیفون

برای تعمیر گوشی آب خورده آیفون در نمایندگی اپل از به روز ترین تجهیزات و دستگاه های عیب یابی اولیه و تعمیر استفاده می شود.

پس از عیب یابی و تست اولیه مشخص می شود که کدام قسمت های گوشی دچار مشکل شده اند و برای تعمیر آن ها برنامه ریزی می شود.

در صورتی که هر کدام از قسمت های سخت افزاری دچار مشکل عمده شده و قابل تعمیر نباشند، به جای آن ها از قطعات اصلی و اورجینال استفاده می شود.

مهم ترین نکته در مورد خدمات نمایندگی اپل برای تعمیرات گوشی آیفون ، ارائه ضمانت نامه و گارانتی معتبر تعمیر پس از پایان عملیات به مشتریان است.

 

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *