ارتقاء مک بوک اپل

ارتقاء مک بوک اپل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری می تواند یکی از مهم ترین دغدغه‌های کسانی باشد که قصد دارند از امکانات جدید تر و به روز تر در این لپ تاپ ها استفاده نمایند اما توان خرید مدلهای پیشرفته تر آنها را ندارند.

در این مطلب در نمایندگی آیفون قصد داریم به بررسی قسمت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مک بوک اپل بپردازیم که می‌توان آنها را ارتقا داده تا به سرعت و پردازش بالاتری برسان و از این نظر به کاربران کمک کنند تا بدون خرید لپ تاپ های گران قیمت امروزی یک لپ تاپ با پشتیبانی از تکنولوژی روز در اختیار داشته باشد.

 

ارتقاء مک بوک اپل

ارتقاء مک بوک اپل

ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری پس از مدتی که از تولید این محصول گذشته است می تواند باعت پردازش و همچنین قدرت آن را بالا ببرد تا متناسب با تکنولوژی های روزی که در این محصولات قرار داده می‌شود برای کاربران کارایی داشته باشد.

سیستم های کامپیوتری و پی سی های شخصی که در خانه ها می بینیم به راحتی از نظر ساختاری سخت افزاری و نرم افزاری قابل ارتقا هستند و همه بخش های آنها را به طور معمول می توان ارتقا داد.

اما این ارتقا برای لپ تاپ ها با محدودیت بیشتری روبرو است و نمی توان برخی از قسمت‌های آن را به روز رسانی کرد.

مانند دیگر برندها اپل، مک بوک خود این قابلیت را به‌صورت کمتری در اختیار کاربران قرار داده است تا بسیاری از افراد این استراتژی را به‌عنوان یک ترفند برای خرید محصولات جدید تر و به روز تر اپل بدانند.

رم، هارد، CPU و درایو تنها قطعاتی از بخش های سخت افزاری مک بوک هستند که میتوانید آنها را با نمونه‌های جدید تعویض کنید.

این تعویض باید با استفاده از تجهیزات خاص و توسط افراد متخصص انجام شود تا صدمه به دیگر بخش های سخت افزاری دستگاه وارد نشود.

رابطه مک بوک ها در بخش نرم افزاری نیز با بروزرسانی سیستم عامل و بایوس که عمده ترین اقدامات در این زمینه هستند قابل ارتقا می باشند.

البته بسیاری از افراد عدم توانایی در ارتقاء برخی از قطعات مک بوک اپل را به دلیل طراحی ویژه این لپ‌تاپ و ظرافت های ساختاری این دستگاه می دانند.

 

اهمیت ارتقاء مک بوک اپل

ارتقاء مک بوک اپل

همانطوری که میدانید به دلیل بالا رفتن نرخ ارز در کشورمان قیمت لپ تاپ ها به خصوص محصولاتی که از طرف برندهای بسیار ممتاز مانند اپل ارائه می شوند به شدت بالا رفته است و این موضوع می‌تواند برای کسانی که در سطح درآمد متوسط جامعه قرار گرفته اند امری بسیار نگران کننده باشد.

بسیاری از این افراد با توجه به بالا رفتن قطعات همچنین قیمت خود لپ تاپ های مک بوک اپل توانایی خرید مدلهای جدید را ندارند و به همین دلیل به سمت ارتقاء مک بوک اپل قدیمی خود می‌روند.

این کار می تواند علاوه بر کاهش از هزینه ها به کاربران کمک کنند تا بتوانند از سرعت و همچنین پردازش قدرت بالاتری بهره مند شوند.

کارت گرافیک این لپ تاپ ها از جمله قسمت های سخت افزاری است که نمی توانید آن را ارتقا دهید.

همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از افراد از این ترفند توسط مراکز و نمایندگی های معتبر مانند نمایندگی اپل برای افزایش کارایی مک بوک خود استفاده نمایند.

 

ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری

ارتقاء مک بوک اپل

از جمله قسمت های سخت افزاری این لپ تاپ ها که می توانیم آنها را با قرار دادن مدل های جدیدتر و به روز تر ارتقا دهیم هارد و همچنین رم دستگاه می باشد.

استفاده ازهارد اس اس دی که نسبت به کارت‌های قدیمی سرعت پردازش بسیار بالاتر و قابل توجهی را دارند می‌تواند به افزایش راندمان و سرعت دستگاه شما در هنگام باز کردن اپلیکیشن ها و بارگذاری صفحات کمک نماید.

البته اظهار های اساسی می توان برای افزایش حافظه داخلی دستگاه نیز استفاده نمود تا کاربران بتوانند فایل های مورد نیاز و مورد نظر خود را روی دستگاه با توجه به حجم بالایی که دارد ذخیره نمایند.

از جمله دیگر قسمت های که می توانیم آن را ارتقا دهیم هارد دستگاه است.

ارتقاء مک بوک اپل و هارد آن باعث افزایش فضای ذخیره سازی در سیستم و همچنین افزایش سرعت عملکردی قسمتهای مختلف آن می شود.

سی پی یو و درایو نیز از جمله قطعات دیگر مک بوک اپل از سنگ در نمایندگی آیفون اپل و با استفاده از خدمات تخصصی تعمیرکاران مجرب می توانید آن ها را ارتقا دهید.

در قسمت نرم افزاری نیز قدیمی بودن بایوس دستگاه می تواند مشکلات غیرقابل حل را در مک بوک شما به وجود بیاورد.

به همین دلیل پس از مدتی کاربران باید نسبت به تعویض بایوس دستگاه و ارتقاء آن و به روزرسانی اقدام نمایند تا شاهد کاهش این مشکل باشیم.

از جمله کارهای دیگری که می‌توان برای ارتقای نرم افزاری لپ تاپ های اپل انجام‌داد به روز رسانی سیستم عامل این دستگاه است.

از جمله مزایای ارتقاء مک بوک اپل از نظر نرم افزاری می توان به برطرف شدن مشکلات اجرای برنامه‌ها و همچنین راه‌های احتمالی که در نسخه های قبلی سیستم عامل و همچنین باعث دستگاه وجود داشته است اشاره نمود.

دربارهتیم تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *